Sanatatea si Conditia Fizica [Partea-1-]

Ceea ce va deveni corpul Tau,depinde de felul in care iti conditionezi metabolismul si muschii pentru a obtine nivelul de energie si de conditie fizica dorite.Daca stii sa iti conditionezi atat mintea,cat si corpul,poti obtine rezultate cu mult peste ce si-ar putea imagina cineva ca ar fi posibil. Sanatate si conditie fizica nu sunt unul si acelasi lucru! Esecul celor mai multi consta in faptul ca nu reusesc sa distinga intre conditie fizica si sanatate, ceea ce duce la o frustrare, pentru ca desi fac mult sport, tot au intre 5 si 10 kilograme in plus de care nu pot scapa cu nici un pret. Conditia fizica este capacitatea musculara de a urma o activitate sportiva. Sanatatea insa este definita ca o stare in care toate sistemele din corp [nervos, digestiv, muscular, osos, circulator, limfatic, hormonal,etc.]- functioneaza normal. Echilibrul optim intre "sanatate" si "conditia fizica" se obtine printr-o pregatire a metabolismului. Asa cum ne antrenam mintea si muschii, ne putem antrena si metabolismul. Cea mai mare diferenta intre "sanatate" si "conditie fizica" are drept urmare intelegerea distinctiei dintre "gimnastica aerobica" si "gimnastica anaerobica" [adica dintre rezistenta si forta]. AEROBIC inseamna "cu oxigen" si se refera la exercitiile fizice moderate executate pe o anumita perioada de timp. Modalitatea aerobica reprezinta capacitatea de rezistenta si cuprinde : inima, plamanii, vasele sanguine si muschii. Cu sistemul aerobic,avand un rgim alimentar adecvat,sunt arse grasimile care devin principalul carburant. ANAEROBIC inseamna "fara oxigen" si se refera la gimnastica prin care se obtin rabufniri de forta.Gimnastica anaerobica arde glicogenul ca principal carburant [zaharul din sange] si determina astfel organismul sa imagazineze grasimile. Desigur ca aici genetica fiecaruia are un rol importantin capacitatea corpului de a arde grasimi. Unii se nasc cu un sistem aerobic puternic.Sunt cei pe care-i invidiem ca pot manca orice fara sa depuna straturi de grasime. Exercitii aerobice pot fi: plimbatul, jogging-ul, alergarea, mersul pe bicicleta, inotul, dansul, etc.Ritmul cardiac scazut fac aceste exercitii sa ceara consumul mult mai mare de oxigen. Dar daca ritmul cardiac este ridicat cu blocarea respiratiei la expiratie cum ar fi la exercitiile cu folosirea de greutati, tenisul, baschetul,boxul atunci miscarea fizica respectiva este una anaerobica. Majoritatea oamenilor din zilele noastre aleg un stil de viata care-i fac sa traiasca permanent intr-o stare anaerobica, plina de stres si de solicitari,dupa cum au ales sa faca miscare.Astfel isi antreneaza metabolismul sa fie permanent anaerobic, adica ard glicogen ca principala sursa de energie.Metabolismul foloseste zaharul din sange care duce la o subminare a nivelului de sanatate si vitalitate.In acest fel apar efectele negative.Sistemul nervos presupune utilizarea a doua treimi din zaharul din sange, pentru ca celula nervoasa consuma NUMAI astfel de hrana. Exercitiile prelungite in sistem anaerobic pot provoca in primul rand dureri de cap si momente de dezorientare,oboseala,depresi,anxietate,probleme de colesterol,de circulatie sanguina,articulatii rigide. Orice program de exercitii presupune un start de la o baza aerobica.Acest start este o perioada de timp in care programul tau de miscare se bazeaza exclusiv pe activitate aerobica, fara nici un fel de exercitii anaerobice. Aceasta perioada poate fi cuprinsa intre minim 2 luni pina la 6 luni in care se dezvolta la maxim sistemul aerobic. Astfel te vei simti ca un bun sportiv, iti vei fi imbunatatit sistemul imunitar, vei avea mai multa energie si nu in ultimul rand vei arde si grasimile excedentare de pe solduri. Acesta este un mod adecvat de a-ti construi o conditie fizica adecvata si o stare de sanatate buna, fiind conditionat just metabolismul pentru aerobic si DOAR atunci cand este cazul pentru pregatirea anaerobica. Avand o baza aerobica, iti poti forma o energie si o rezistenta uluitoare.Utilizand capacitatea aerobica,iti extinzi capacitatea fizica de a furniza oxigen tuturor organelor si sistemelor din organism. Majoritatea oamenilor incearca sa se forteze dincolo de ritmul lor cardiac ideal si isi petrec mai tot timpul facand exercitii intr-o stare anaerobica.Nepunand mai intai bazele unui sistem aerobic, toata miscarea fizica facuta cu exercitii anaerobice va fi in dezavantajul rezistentei fizice. Ritmul cardiac maxim se poate calcula folosind o formula simpla si eficienta, anume : scazand din cifra 220 varsta pe care o ai. De exemplu:daca ai 30 de ani ritmul tau maxim cardiac va fi 220-30=190. Sigur ca la o asemenea intensitate exercitiile lungi pot fi daunatoare. 190 este deci un MAXIM care nu este neaparat sa fie atins, iar daca se ajunge la aceasta valoare trebuie sa fie de scurta durata. Atunci cand faci exercitii intr-un ritm cardiac care sa te aduca intr-o stare anaeroba organismul preia sangele de la organele vitale [ficatul,rinichii] ceea ce face sa scada vitalitatea acestora. Secretul consta in a-ti antrena metabolismul asa incat sa actioneze in mod aerobic totdeauna. Astfel vei arde grasimile de pe solduri si nu zaharul acumulat ca glicogen in ficat. Nu uita! Functia aerobica are la baza arderea grasimilor.Avantajul unei miscari fizice aerobice este acela ca previne astuparea[opturarea] arterelor.Arterele ale caror preti se ingroasa cu colesterol prin sedentarism si alimentatie nesanatoasa si dezordonata duce la boli de inima - cauza celor mai multe decese in randul oamenilor.