10 Reguli Prin Care Regimul Tau Alimentar Sa Functioneze

Cand ai hotarat sa iti impui un anumit regim alimentar [adica o alimentatie adaptata scopurilor Tale ] anumite reguli de baza trebuiesc incluse pentru a deveni o obisnuinta. Iata 10 reguli care Te va face sa mananci sanatos, ponderat si cu control total :

1. Sa fii rabdator in ceea ce priveste rezultatul ! Schimbari nu vor aparea peste noapte. Nerabdarea se manifesta la majoritatea oamenilor care au inceput ceva in orice domeniu. Incepe cu un regim mai bogat in carbohidrati, cantitate moderata de proteine, grasimi putine - deci o alimentatie saraca din punct de vedere caloric - si asteapta macar 21 de zile pentru a observa primele modificari vizibile.

2. Sa stii exact ceea ce mananci ! Stiind valoarea nutritiva a ceea ce consumi constituie un mare avantaj pentru a putea alege mai usor ce trebuie sa dai deoparte. Fii mereu informat despre valoarea nutritiva a produselor ce le consumi. Aproape toate alimentele cu ambalaj au inscrise aceste valori [proteine,calorii,grasimi,carbohidrati].

3. Obisnuieste-Te sa mananci contant ! Propune-Ti 4-5 mese pe zi. Pentru genul celui care ia cu dificultate in greutate recomand 5 mese [ la o distanta de 2-3 ore]. Acest interval inhiba corpul in depozitarea grasimilor si creste cantitatea de tesut muscular. Aici sa fiu clar : tesutul muscular “creste” prin refacerea microfibrelor ce se “rup” in timpul activitatii fizice intense [ anume la exercitiile Tale zilnice] . Aceasta refacere o interpretam ca si crestere. Corpul isi reface tesutul pentru a putea face fata unui efort mai mare - este ca o masura de siguranta impotriva “deteriorarii” sale musculare. Foloseste in meniul Tau sucurile de fructe obtinute cu aparatura performanta ca cele recomandate AICI.

4. Nu te masura prea des ! A Te cantari foarte des iti poate da o stare de anxietate si a-Ti scadea perseverenta. Poti folosi aspectul vizibil al stratului de grasime de pe solduri sau pur si simplu necesarul de a mai face o gaura noua la centura ca efect al slabirii. Fotografiile personale pot fi si ele o buna comparatie pentru progresele facute .

5. Evita pentru totdeauna supraalimentarea ! Nu exagera prin a manca mai mult si mai consistent doar ca sa obtii rezultate imediate si explozive. Raportul carbohidrati 60% si proteine 40% pentru cine doreste muschi masivi [ cu antrenamente intense cu greutati] , dar 70/30 este optim pentru o slabire neagresiva si mentinerea unui tonus muscular. Carbohidratii sunt necesari pentru energie dar de indata ce corpul a absorbit ceea ce avea nevoie, excesul va fi imediat depozitata sub forma de grasime.

PRECIZARE IMPORTANTA : Corpul este un miracol reusind sa converteasca aproape tot ce i se ofera ca nutritiv in ceea ce considera ca are nevoie. Daca are un deficit aloca acolo necesarul din orice aliment primeste. Astfel suntem mirati cum de ne ingrasam chiar si atunci cand nu mancam grasimi. Da ! Este adevarat ca corpul va "converti" in grasime din orice sursa va avea posibilitate. DECI: Cand Te alimentezi rational, constant, controland cantitatile si valoarea energetica — atunci corpul va fi in armonie si nu va actiona dintr-o lipsa, ci va procesa totul pozitiv si cu reciprocitate.

6. Nu trebuie sa copiezi pe nimeni ! Esti unic din orice privinta [ caracterial, fizic, intelectual, ca performer sportiv dar si ca mod alimentar deoarece ai un metabolism al Tau]. Chiar daca ai un idol, admiri un sportiv cu mari performante, ceea ce faci si consumi Tu este absolut o masura aparte. Invata cat de mult de la altii, dar individualizeaza-Ti programul si alimentatia. Tu stii exact [ dupa ce ai probat mai multe alternative] care din regimurile alimentare Ti se potriveste si Te conduce la bune rezultate.

7.Suplimentele nutritive sa fie folosite exact doar ca “suplimente”! Baza alimentatiei Tale este mancarea solida [ bolul alimentar pentru digestie] iar “adjuvantele” vor fi folosite doar pentru un plus de energie ce trebuie consumata la antrenament si pentru o accelerare a absortiei nutritivelor la nivel celular.

8. Nu deveni un”habotnic” al regimului ! Regimul trebuie sa consiste intr-o alegere alimentara a Ta si nu o dieta cu restrictii absurde. Regimul este doar o selectie si o masuratoare a valorii nutritionale si nu o “cazna” alimentara. Cauta retete culinare [voi publica inscurt timp cateva foarte interesante...] pentru sportivi in categoria in care Te incadrezi cel mai bine si adoptati o alimentatie variata pentru a nu ajunge la o monotonie alimentara cu repercusiuni negative.

9. Renuntarea completa la grasimi = o mare greseala ! Nu toate grasimile sunt nesanatoase… Exista grasimi de care corpul are intotdeauna nevoie [ acei acizi grasi esentiali] pentru metabolizare si mentinerea cresterii. Astfel grasimi din consumul de seminte uleioase [ folarea soarelui, dovleac,susan] , ulei de masline, carne de pui, peste sau vita iti vor oferi alimentatia corespunzatoare pentru arderea stratului adipos si crestere musculara.

10. Nu face mari schimbari ! Da sansa corpului Tau sa “adopte” noile Tale alegeri alimentare si continua asa pe perioade destul de lungi [10-14] saptamani ] pana ce vei constata daca trebuie ceva modificat sau adaugat. Creaza-Ti un nou stil de viata alimentar, sportiv si in general de pozitivitate. Nu trata aceste schimbari ca obligatii stricte! Totul ce este impus corpului in mod agresiv va avea consecinte negative. FII PRIETENUL CORPULUI TAU !!!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Pregatire: