Ce Inseamna O Dieta Buna ?

In lume s-au tiparit ghiduri pentru o dieta sanatoasa pentru ca oamenii sa inceapa sa manince sanatos. Aproximativ 10 la suta dintre adulti nu maninca micul dejun si deci nu consuma o cantitate nutritiva destul de mare. De aceea oamenii care mananca la micul dejun au rezultate mai bune. Ce inseamna o dieta buna În general ar trebui sa consumam mincaruri cu foarte putina sare, mincaruri bogate in elemente nutritive, multa piine si cereale (dar mai ales integrale), legume si fructe, cantitati moderate de zaharuri. O dieta sanatoasa pentru un adult insemna de asemenea limitarea cantitatii de alcool. Este foarte importanta stabilirea unui echilibru intre miscare si mincare, acest lucru ajutindu-ne sa ne mentinem greutatea ieala. Grasimile trebuie reduse cel mai mult pentru a minca sanatos. Reducerea numarului de calorii se poate face prin marirea cantitatii de alimente vegetale care dau o senzatie de satietate si dilueaza zaharul si grasimile. Alfel spus, cind consumam mincaruri bogate in calorii trebuie sa consumam cantitati si mai mari de vegetale. Sugestii pentru micul dejun Iata citeva idei pentru prepararea rapida a micului dejun. Fructele proaspete cu cereale integrale si lapte fara grasimi. Piine prajita cu putina margarina. Piine prajita cu brinza si rosii. Lapte fara grasimi cu ciocolata. Suc de portocale. Dietele adultilor ar trebui sa contina mult mai putine grasimi, mai ales grasimi saturate. Acest fel de grasimi, care predomina in produsele animale, se depoziteaza cel mai usor ca tesut adipos decit grasimile nesaturate. Grasimile poli si mono-nesaturate sint benefice organismului atunci cind sint in cantitati moderate. Se stie ca grasimile poli-nesaturate sint bune pentru scaderea nivelului de colesterol, in timp ce cele mono-nesaturate sint neutre. Grasimea de peste de exemplu are efect anticoagulant si poate ajuta la scaderea tensiunii arteriale. S-a dovedit ca densitatea energetica a unei diete este la fel de importanta ca si cantitatea de grasimi. Spanacul Este un bun aliment ce asigura multe vitamine organismului, cit si o vedere mai agera, mai buna a ochilor, iar pentru a micsora riscul bolilor cauzate de virsta, precum si aparitia bolilor sistemului ocular, medicii nutritionisti recomanda verdeturile. Datorita luteinei, care se afla in compunerea plantelor cu frunze verzi, precum si spanacul, consumul acestora creste starea de sanatate a ochilor, intrucit substanta protejeaza fata de efectele daunatoare ale soarelui asupra ochilor, actionind ca un filtru solar. Deoarece organismul uman nu poate produce luteina, substanta nu poate fi asimilata decit prin consumul acestor alimente, cat mai frecvent. Mierea este un aliment usor de digerat. Ea cuprinde un amestec de fructoza si glucoza intr-o forma care, fara a mai fi transformata de organism, se asimileaza direct, constituind o sursa de energie. 100 de grame de miere, care furnizeaza 335 de calorii, contin 17,2 la suta apa si 81,3 la suta zaharuri: 38,19 la suta fructoza, 31,28 la suta glucoza si 5 la suta zaharoza, 6,83 la suta maltoza si alte dizaharide (aceasta in timp ce zaharul contine 0,1 la suta apa si 99,9 la suta zaharoza). La acestea se adauga vitamine (B1, B2, B6, C, PP), saruri minerale, oligoelemente, substante bactericide (3,21 la suta). Actiunile terapeutice ale mierii sint foarte cunoscute, ea avind actiune antibiotica, bacteriostatica, cicatrizanta, tonicardiaca, calmanta, regeneratoare. O dieta buna , asadar, inseamna modul in care fiecare individ isi dozeaza si isi alege alimentele in raport cu gradul de efort pe care il face in decursul unei zile. Daca in fiecare zi este inclus si un program de exercitii fizice aerobice sau de forta atunci se mentine o stare buna de sanatate si un tonus ce creaza o buna dispozitie si sentimentul ca viata e frumoasa si trebuie traita din plin. Nu exista diete universale, care sa se potriveasca la un grup sau categorie de oameni, pentru simplu fapt ca suntem unici. De aici se subintelege ca "O Dieta Buna" este cea care ti se ptriveste si da rezultatele pe care le astepti - important este sa mananci sanatos.
Pregatire: