Miscarea dupa Varsta de 30 de Ani

Miscarea fizica dupa varsta de 30 de ani Pentru a ne pastra o forma fizica cat mai buna, si fiind ajunsi la varsta maturitatii va trebui sa ne antrenam prin practicarea unor exercitii de medie intensitate, daca nu zilnic, macar de 3-4 ori pe saptamina cel putin 40 de minute. Avem responsabilitati, familie, serviciu, nemaiputand sa acordam prioritate efortului fizic la fel ca in adolscenta. Ne simtim bine in continuare dupa ce am terminat exercitiile, ne place senzatia de forta si de tonus din timpul efortului. Totusi, odata cu trecerea timpului, au loc schimbari de care, daca nu tinem cont ne pot afecta starea de sanatate, dar daca le manageriem corect, le putem folosi in favoarea noastra. Datorita maturizarii sistemului osteo-muscular, masa musculara creste mult intre 30 si 40 de ani corespunzator schimbarilor de metabolism. In aceste conditii nu mai sunt necesare antrenamente foarte grele, ci o dozare inteligenta a efortului, care sa mentina masa musculara, dar sa asigura un necesar caloric mai scazut, pentru a nu se depune un strat prea mare de tesut adipos. De la aceasta varsta trebuie sa se tina cont de protejarea articulatiilor, numarul de repetari sa fie mediu, la fel si greutatile pe care le folositi. Scopul acum este sa mentinem corpul intr-o forma buna, sa nu mai luam in greutate, deci eforturile de mare intensitate nu se mai justifica. Exercitiile trebuiesc executate cat mai corect, fara smuncituri, fara sa avem dureri in articulatii, care evident ca nu mai au elasticitatea din adolescanta. Cu multi ani in urma aerobicul era considerat un moft. Acum efortul aerob trebuie sa constituie baza, pe langa cel anaerob (de forta), pentru a mentine functia cardio-respiratorie la un nivel optim, dar si pentru a elimina riscul depunerii de colesterol pe vasele sanguine care poate cauza risc de infarct, hipertensiune (tensiune ridicata), boli care afecteaza peste 60% din persoanele adulte din Romania. Pentru cei supraponderali sa evite un stress prea mare pe genunchi sau glezne prin alergare. Mai bine un mers accelerat sau cu bicicleta (ori cucycleta din locuinta). Dand o importanta crescuta articulatiilor, ne asiguram ca nu vor aparea, in timp, artroze, afectiuni ale coloanei vertebrale, ale genunchilor sau ale umerilor. Aparitia acestor probleme, altreaza calitatea vietii, de aceea trebuie sa ne ocupam din timp de prevenirea lor.