Sanatatea si Conditia Fizica [Partea-3-]

Oamenii in general se hotarasc greu atunci cand este vorba despre miscare fizica,din simpla opinie ca asociaza prea multa suferinta unui asemenea act.Aici se mai poate adauga scuza ca nu au destul timp ca sa mai faca si exercitii fizice. Din momentul cand te-ai straduit sa incepi a exersa vei descoperi 2 lucruri extrem de placute: -1-Vei indragi aceste exercitii,pentru ca vei simti placere si nu suferinta. -2-Vei simti ca te afli la un nivel ridicat de vitalitate fizica cum nu ai mai cunoscut. Atunci cand iti faci antrenamentul[sesiunea] de miscare,poti aculta muzica,poti privi la t.v. [daca folosesti o cycleta de camera],poti viziona simultan cu incalzirea si revenirea un program aerobic inregistrat ]. Poti adapta in modul tau propriu programul de miscare sa nu iti devina monoton sau sa te fortezi sa-l termini. Ca orar pentru exercitiile fizice, trebuie sa incepi cu de cel putin de 3 ori pe saptamana cu: -15 minute de incalzire -25 minute de antrenament aerobic -15 minute de revenire. Obiectivul fundamental este sporirea rezistentei.Bineinteles ca antrenamentul aerobic nu este singurul ce merita facut.Dar pe primul plan este sanatatea si forma fizica. Dar,pe masura ce iti dezvolti capacitatea aerobica[rezistenta],dupa 2-4 luni de exercitii aerobice poti adauga antrenamentului tau si exercitii de forta[de tip anaerob],cum ar fi cele cu greutati. Aceste exercitii difera ca particularitate si intensitate de la individ la individ si aici este important sa urmaresti cum raspunde corpul tau la noile exercitii introduse. Daca alergi si dintr-o data simti ca poti mari un pic ritmul, fa-o!Invata sa iti dezvolti o anumita capacitate pe care corpul ti-o transmite prin starea de plus-energie si imbold,dar si entuziasm. O vei simti fara sa o constientizezi. Nu cronologia este atributul sanatatii noastre [cum ar spune unii:"sunt prea batran pentru astfel de lucruri"],ci mai degraba hotararea noastra de a ne crea si mentine o stare de sanatate tot mai buna,formandu-ne un astfel de stil de viata. Se poate spune ca,de la un anumit moment practicand o perioada mai lunga aceste exercitii fizice planificate,acestea pot deveni ca o "dependenta pozitiva".In mod sigur dupa o practicare a miscarii fizice aerobice asociata si cu exercitii de forta pe un interval de 12 luni,iti vei fi creat deja o dependenta pozitiva pentru tot restul vietii.Chiar daca vei intrerupe o perioada exercitiile, vei reveni consecvent.Corpul tau ve fi stimulat de placerea de a fi in ecilibru intern,de a se simti viguros si sanatos,de utilizarea la maxim a potentialului fizic. Multi oameni alearga dupa ceea ce ei cred ca le va prelungi "tineretea".De fapt adevaratul izvor de tinerete exista deja inlauntrul lor.Acest izvor se mai numeste si "hormonul de crestere"- cate stimuleaza dezvotarea tesuturilor,sporeste tonusul muscular,creste masa musculara [masa fara grasimi],creste maleabilitatea,intareste muschii si stimuleaza dezvoltarea sistemului osos precum si a organelor.Hormonul de crestere este permanent declansat de organism pana la varsta de 30 de ani si activeaza in sistemul sanguin cam la 90 de munite dupa culcare si cam la fel inainte de trezire dimineata.Cantitatile de hormoni scad odata cu inaintarea in varsta, astfel ca nu mai este produs de la varsta de circa 60 de ani.Dar...obtinem doze de hormoni de crestere dupa efectuarea de exercitii fizice intense si sustinute,pentru ca hormonul de crestere reprezinta in esenta o substanta a vindecarii.Da! Pentru ca in timpul unui efort intens muschiul la nivel de microfibra sufera unele ,sa le spunem "rupturi" care pe perioada de repaus si recuperare hormonul de crestere "reconstruieste" acele microfibre facandu-le mai puternice si mai consistente,de unde si rezultatul "cresterii" si al fortei ,al energiei ce se acumuleaza. De aceea este foarte importatnta perioada de repaus si recuperare dupa antrenament, tocmai de a da posibilitatea organismului sa se refaca si sa dobandeasca mai multa forta si vitalitate. Pare de neinteles initial,dar rezultatele [cresterea si starea de sanatate]le obtii in timpul tau de somn,repaus si relaxare.In timpul exercitiilor are loc consumul de calorii si consumarea energiei pe grasimi[cand efortul este aerobic] sau zaharul din sange[cand efortul este de tip anaerob]. De aceea te simti plin de energie,pentru ca organismul "pune la loc" si mai muta vitalitate prin intermediul hormonului de crestere,pentru a te intampina prompt pentru un alt efort. Pentru a stimula producerea hormonului de crestere in corpul tau,va trebui sa incluzi treptat in antrenamentul tau exercitii care sa fie extrem de active si explozive chiar.Deci exercitii care cer o activitate intensa intre 35 si 50 de secunde,cum ar fi cele cu greutati destul de mari. Asadar iti mentii rezistenta cu exercitii aerobice alternand cu exercitii de forta de tip culturism. Aceste exercitii sunt detaliate in articole separate la rubrica "Pregatire Fizica" [vezi meniul site-ului]. Este esential de retinut ca avem de a face cu o ecuatie si anume: Pe de o parte avem miscarea fizica [efortul] cu toate precizarile ce deja le-am prezentat. Pe de alta parte avem repaosul si hrana pentru refacere si crestere [ aici fac referire ca si arderea grasimilor ce reduce talia face sa creasca zona respectiva cu fibra musculara-deci,de aceasta data inlocuiesti grasimea cu muschiul]. Repausul si hrana reprezinta 2 subiecte ce le vei gasi ,de asemenea,in articole separate in site,deoarece sunt foarte multe si interesante aspecte ce trebuiesc relatate in detaliu. Repaosul si hrana,as spune, sunt mai importante decat tehnicile de efectuare a exercitiilor.Bineinteles ca la un loc cele trei componente constituie elementele de baza in mentinerea unei stari de sanatate excelente,tonus muscular ,un echilibru intern si o conditie fizica optima .